italia.reismee.nl

dag 7,8,9 en 10

Dag 7

Dag 7 viel op een vrijdag.. op vrijdag zijn we een dagje naar San Marino geweest, dat is een landje en dat ligt in Italië, een landje met grenzen en alles wat een eigen landje heeft.. Nou is het vaak leuk om zomaar eens naar een ander land toe te gaan dus wij dachten, dat doen we ook! de heenreis was leuk.. in de bus mensen opgehaald, echt hardstikke leuk

Toen we er eenmaal waren.. We stapten uit de bus (let wel t was 11 uur s ochtends) en we kregen een klap in ons gezicht, wat was het daar warm zeg! Maar t zag er schitterend uit.

Even wat topografisch.. San Marino ligt hoog, zo hoog dat je over een gedeelte van Italië heen kan kijken en dat is echt mooi om te zien, Maar San Marino scheen ook een leuk museum te hebben: het martelwerktuigenmuseum (leuk woord voor galgje). Dus ons doel was om daar heen te gaan.. dus wij zoeken en lopen en zoeken en lopen tot we een leuk restaurantje tegen kwamen.. Ja toen moesten we natuurlijk even blijven waar we waren, dat kan niet anders he?

Nadat we wat gegeten en gedronken hadden moest monique even naar de wc, en daar moest je voor oversteken, t waren super electronische wc's die zichzelf na iedere klant even schoonmaakte, heel erg leuk en handig en slim, als er maar niet 5 mensen voor je staan.. dus dat was wachten en wachten en wachten en nog eens wachten.. toen ik bijna aan de beurt was kwam Shanna naar me toen, met alle spullen, dus ik vroeg: had je geen zin meer om dte wachten? Was ze letterlijk weggestuurd uit het restaurant!?! ze hadden de plek NU nodig zeiden ze... leuk

nou wij dus verder gelopen door t stadje, toen kwamen we (jaja) het tortura museum tegen, wij 6 euro betaald allebei, en wij naar binnen hoor.. Nou we kwamen eerst wat wassen beelden van de paus en van allerlei italiaanse verzetstrijders tegen, toen een wassen beeld van Napoleon, en van wat onbekende dames.. toen ook een wassenbeeld van hitletr.. maar geen martelwerktiugen.. helemaal niets.. nou alle wassen beeldengezien gingen we vol verwachting een hoekje om.. Want daar zou ons museum avontuur beginnen..

Wij werden boos uit onze droom gerukt met een bordje met daarop de tekst: exit.. daar was dus de uitgang.. Wij hebben daar denk ik niet meer dan 15 minuten doorgebraccht, en het was uiteindelijk (bleek) het wassenbeeldenmuseum.. goh wat een verrassing..

Helemaal ontdaan door deze verrassing zijn we maar op een stenen trapje Backgammon gaan spelen (Ik heb van Joan Sebastiaan en Jaimy een kadootjestas gekregen en dan mag ik telkens een kadootje uitpakken, en die dag was het het backgammon spelletje)

Mensen vonden dit reuze interessant en veel mensen bleven dus ook even staan kijken.. Ik had het Shanna geleerd, en zij heeft die dag 7 keer van me gewonnen, en ik heb werkelijk geen een keer gewonnen.. leuk hoor..

Toen nog een paar kadootjes gekocht en weer terug naar de bus.. Nou die busschauffeur die bestuurde zijn bus werkelijk alsof het een formule 1 wagen was.. waty reed die man gestoord zeg!! maar ook dat hadden we overleefd.

Die avond zou de laatste avond zijn van een stel gekke Brabanders waar we mee optrokken (ja ik nmoet uitkijken wat ik schrijf want ze lezen misschien wel mee) Dus we hadden afgsproken dat we zouden gaan eten ergens anders dan het hotel, nou wij wilden daar wel aan mee doen (graag natuurlijk) en dus gingen we lekker eten, hardstikke gezellig toen gingen we afrekenen(we waren met z'n 7nen, 3 die weggingen, en nog 2 een man en een vrouw en die xijn er nog) toen mochten we niet mee betalen.. nouja veel te gek, maar we hebben al gezegd dat we dat wel vaker wilden hoor.. ik bedoel, t eten was verrukkelikjk en we hadden t nog gratis, wat wil je als nederlander nou nog meer !?

dag 8

vandaag zouden we in principe gaan bananenvaren..

hebben we niet gedaan, vandaag was een luie luie dag.. maar we hebben het overleefd.. 's avonds hebben we onze nederlandse mede vakantie gangers uitgezwaaid (lees: we hebben ze in de taxi gekeken, en gecheckt of ze wel echt weg waren) en verder niet erg veel gedaan..


toen dag nummer 10

We zouden naar een pretpark gaan vandaag, maar omdat alles minder leuk is als je het van de voren al regeld, zijn we naar Rimini een stadje in de buurt gegaan, dat was wel redelijk alleen een beetje jammer dat bijna alle winkels een siesta hielden toen we er waren..

Onderweg van het station zat er een man met zijn gitaar, en die speelde op zijn gitaar hij zong en hij trommelde een beetje met zijn voet, en soms speelde hij wat op zsijn mondharmonica, en hioj was goed!! leuk om te zien.. Maar Monique had heel erg buikpijn, dus zijn we naar een apotheek geweest, ook nog even wat eten gehaald bij de supermarkt (soepstengels en smeerkaas) en toen zijn we teruggegaan naar het hotel, (onderweg nog even ik zie ik zie gespeeld)

in de middag lekker op het strand gelegen, enm onderweg naar het strand zag Monique een gitaar staan in een restaurantje..

toen we 's avonds langs dat restaurantje kwamen had Carola (een vrouw waar me mee optrekken is samen op reis met haar vriend Carel of Theo ofzo) en die vroeg aan die mevrouw of Monique op de gitaar mocht spelen, nou dast mocht wel, wij daar even wat gedronken, Monique helemaal blij :D)

Eenmaal uitgespeeld, vroeg de mevrouw wanneer we weer kwamen, en we hadden ook wat gedronken, en ze wilde absoluut geen fooi, maar ze wilde wel graag dat we terug zouden komen!! dat was leuk!!

Vandaag gaan we een dagje waterfietsen met Carola en Carel- Theo ofzo dus we hebben een druk dagje voor de boeg!

Tot sel weer, we tellen de dagen af

Reacties

Reacties

hympie

hoi Shanna en Monique,

gelukkig jullie zijn weer in beeld. Begonnen ons al een beetje ongerust te maken. Ja, dat krijg je als we allemaal via italia.reismee.nl meemogen. Alleen zaten we al die tijd nog steeds vast bij het cirkoes en konden jullie helemaal niet meer vinden of bedoel volgen. Jullie hebben het heet maar hier is het nu nat, nat en nog eens nat. Shanna, Dewi is net naar school haar boeken ophalen.dwars door een fikse regenbui.
Neem ajb een beetje droogte en warmte mee terug uit Italië dan kunnen we met z'n allen misschien nog een beetje nazomeren. Veel plezier nog!

xxxxxxsjes van ons!

sterretje

Wandelen, NU?????? Ze denkt toch zeker niet dat ik met dat hondenweer naar buiten gaat? Ik ben onderhand toch al heel wat gewend (als je begrijp wat ik bedoel).

Ga voorlopig weer een paar uur knorren

Fré

Ik moest inderdaad vanmorgen even kijken.. en gelukkig jullie zijn weer opgedoken. Jaja, je bent een verplichting aangegaan naar het thuisfront.. Jullie hebben weer een hoop gedaan en meegemaakt zeg! Wanneer gaan jullie nou op de banaan? Joan heeft zich een keer lelijk bezeerd op zo'n ding, dus s.v.p. oppassen [maar hoe pas je op als je er geheid vanaf gaat vallen; ik zou het niet weten..]!! Nou meiden, GENIET met volle teugen van het mooie weer, wij hebben REGEN. Ik ga nu maar weer eens naar mijn werk..

mama

tja mama"s mogen nu ook even haar stem laten horen Monique ook via de riedels van de gitaar het zal wel een gieter zijn geweest die vind monique trouwens ook heel leuk om op te spelen, ben vanmiddag bij hansje vraag gehijd hoe gaat het met de meisjes vertel ze de avonturen (hoef ze niet te overdrijven).Het regent zelfs even niet dus gaamaar wat doen mis je en ik hou van je zie je soon

Karin S.

Héhé Italiaanse gangsters, ik bedoel Italiëgangers (sters),

Ik heb eindelijk de link naar jullie avonturenroman kunnen bemachtigen via vooralsnog geheimblijvende bronnen. Vanaf vanmorgen 11 u. (ong.) al bezig om alles te lezen, want we willen niks missen natuurlijk, geweldig zeg, Italië dus! Inmiddels ben ik helemaal op de hoogte van het bananenvaren, watermeloenfietsen en trouwens nog sinaasappel gezwommen? Nee zonder dollen, wat leuk om jullie belevenissen te volgen, geniet lekker verder en altijd blijven lachen (behalve naar opdringerige Italiaanse mannen).

Hoe het hier is? Het gewone leven is weer begonnen, Olayla leert Ital.. nee Duits en....Monique: De Badminton is weer begonnen! Dat wordt ook overal aangekondigd langs de weg met spandoeken: DE BADMINTON IS WEER BEGONNEN (of ging het toch over iets anders hhmm, scholen???) Dikke knuffel voor jullie , en hou vol (met elkaar en schrijven) Groetjes, Zus K.

hympie

buongiorno signore, bevalt het italiaanse leven nog steeds? Hier pakken donkere wolken weer samen om over niet al te lange tijd te ontaarden in fikse onweersbuien. Hopelijk blijft het bij ons bij dreigen maar ik weet eerlijk gezegd beter. Ik zag net een hele lange flits recht voor me, dus ik ga nu online. Weet nooit wat voor invloed het kan hebben, dus voor de zekerheid ga ik voor safe. xxxxjes van ons en van ... die er weer geen zin in heeft om zich te verroeren.

Arie Molegraaf - Barendrecht

Leuk verslag. Dit moet haast wel een geslaagde vakantie zijn geweest. Gezien al die terrasjes en restaurants zal er wel een paar kilo'tjes bij zijn gekomen.
Ik kreeg de groeten van jullie via familie van der Schans uit Barendrecht - ja die, met die Austin Martins.
Groetjes Arie en Mieke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!