italia.reismee.nl

Dag 2 en 3 in Cattolica

Ok.. grote verhalen over de zaal bezoeken zondag.. Alles nagezocht, zaal gevonden.. bus gevonden, bushalte, busroute, vergadertijden (de vergadering begint in die gemeente om 9.30 uur). Dus alles was geregeld.. dachten we..

Wij waren netjes op het busstation, maar de bus kwam niet.. nog even gewacht, en echt ALLE lijnen die daar reden kwamen netjes voorbij, behalve onze bus.. zooo frustrerend!! Nou, volgende week herkansing, dan gaan we lopen, het is 3 a 4 kilometer, maar we moeten t wel goed uitstippelen en op tijd vertrekken..

Nouja, wij dus terug naar het hotel, want de mevrouw van de reisorganisatie zou ook komen vertellen hoe het is in Italë en wat we allemaal moesten weten van de plekjes en waar we rekening mee moeten houden enzo.. Kwamen we aan was die mevrouw net klaar met haar verhaaltje.. ook erg leuk :P

Wij dachten, dan gaan we wel voor de lunch even boodschappen doen, wij naar de Coop gegaan, lekker een stokbrood gehaald met echte Italiaanse pesto.. OOWWHH dat is lekker !!! echt heel anders dan de nederlandse! Ennn.. de stokbrood die je hier in supermartk haalt, is serieus nog heet als je m koopt.. echt verrukkelijk!

Wij naar het strand gegaan en lekker geluncht, en kolonisten gedaan.. al met al een goed middagje.. Toen we klaar waren met stranden (want een van ons heeft het geduld van een pasgeboren puppy..) zijn we een ijsje/ colaatje gaan drinken op een terrasje, ook niet vervelend..

Maar het is altijd wel bijkomen op vakantie, dus daarna zijn we lekker naar t hotel terug gegaan en zijn we een filmpje gaan kijken over sneeuwwitje die niet meer naar haar vader wilde luisteren en de gossip queen van heel sprookjesland werd.. erg bijzonder!

Film duurde een uurtje na daarna nog even valkuil en stratego gespeeld en toen was t alweer etenstijd.. tijd gaat snel hier!

Nou wij kregen dus wat we besteld hadden..

Ok niet helemaal... en de groentesoep smaakte naar haarverfspul.. met zout smaakte t naar..

Haarverfspul met zout..

Daarna een lekker spiesje met inktvis en Gamba's en Shanna had (JAJA) de mozzatrella met tomaat :D:D eindelijk!! Maar we hebben voor vandaag nog geen menukaart gekregen.. tzal wel iets te maken hebben met de feestdag van vandaag.. we zijn heeeeeel benieuwd.. Na t eten zijn we naar buiten gegaan.. en we zijn er gister achtergekomen dat alles hier 's nachts leeft,, echt serieus.. 90% van de winkels zijn 's avonds open, en overdag dicht, en 's avonds zie je hier erg veel kinderen, er is veel vermaak ook voor de kinderen, terwijl er overdag bijna niets te doen is.. gisteravond naar een show van een clown gekeken, dat was écht grappig.. een clown die grappig was.. tja..

En nog even over de boulevard gelopen, er was een marktje en t was supergezellig!

Nu vandaag stonden we om half 10 op, lekker gaan ontbijten en daarna op zoek gegaan naar een andere supermarkt dan de Coop.. 2,5 uur gezocht naar een supermarkt of een bakker of iets dergelijks.. niets gevonden... toen (na 2 uur) kwamen we een supermarkt tegen wij weer een lekker warm stokbroodje gekocht, en een zakkie chips (kan nooit kwaad...) Lekker op t strand onze lunch genuttigd, en daarna ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet op het strand gedaan.. DAS MOEILIJK!!! Shanna is er beduidend beter in als Monique!! maar na een tijdje begonnen er spettertjes te vallen (heerlijk, t was warm en dan die koude druppeltjes op je rug!) dus wij weer van t strand gegaan en lekker een ijsje (Shanna) en een Ristretto (Monique) gedronken op een terrasje, in totaal waren we 3 euro kwijt :D kijk dat is nou luxe!! En nu zitten we lekker in de Lobby een verslag te schrijven over hoe onze dag was.. vanavond is het hier groot feest met vuurwerk en heel veel te doen in het plaatsje zelf, we hebben er zin in!! Morgen avond gaan we naar het circus, die dag erop gaan we waarschijnlijk een dagje naar Rimini en we hebben nog een dagje San Marino voor de boeg, ook willen we nog een keer naar een attractiepark in de buurt, er gaat genoeg geshopt worden en JA we brengen jullie graag en met veel plezier op de hoogte!!

Veel lieve groetjes van Shanna en Monique

PS 11 uur's avonds was het hier 26 graden hahahaha
succes in nederland :P

D@nies-JA!

=D
moniieeekjjjeuuuhhh!!!!
=D

okej, ik ga nu een beetje normaler doen..(uhuhgghh)
maar moooi dat je het naar je zin hebt !
ik mis je zooo eruughhh !
moet je alwir zoveel vertellen :p
maar nog veel plezier, hopen dat het volgende week met de zaal lukt ;-)

xoxoxoxo

hympie

hoezo succes?

Die koude druppeltjes kwamen vast uit Nederland vandaan want na jullie vertrek is het weer hier aanzienlijk verbeterd. Droog, zonnig en gelukkig niet te warm. De vooruitzichten zijn redelijk goed.

s het slapen goed bij Pinnochio?

Nou we eindigen maar weer op z'n Italiaans,

arrivederci!

cathy de kleer

neem vooral dat recept van die haarverfsoep mee...dat hebben we hier niet.

Veel plezier en ik hou jullie bllog in de gaten.

xxxxxx de kleertjes

Anna

Gezellig al die verhalen van jullie. Ik heb het gevoel dat ik met jullie meereis. Shanna, pas op dat je niet teveel opmaak hoor! 3 euro voor een ijsje en een ristreto (??). zal wel een heerlijk italiaans drankje zijn. Ik heb het idee dat shanna's ijsje het duurst was. Heel veel plezier samen, alhoewel ik denk dat jullie dat ook zonder onze wensen het al hebben.

Pris

Zooo jaloers! Hier was t gister wel lekker warm maar vandaag weer grijs hoor bah. Strand mmmmm ik geniet helemaal mee! x

jeri!

he monique blijkbaar heb je het naar je zin . het weer is hier een beetje raar.

PS: het gaat goed met de volvo c30

Fré

Waarom moest je nou persé een andere supermarkt vinden? Coop niet groot genoeg?! Italiaanse pesto is inderdaad HEERLIJK! Moet je maar een paar potjes meenemen voor Jaimy, hij likt zijn vingers er bij af! IJsje zal lastiger worden om mee te nemen... Jammer van de vergadering, ik weet hoe het voelt, netjes omgekleed en dan niet te kunnen: BALEN met hoofdletters. Maar goed jullie hebben nog een herkansing! Misschien kun je die suïcidale buschauffeur nog strikken om jullie te brengen?? Pas je op met al die gekke bestuurders, ze rijden niet altijd even voorzichtig inderdaad. En zakkenrollers DAAR MOET JE OOK VOOR OPPASSEN! Nou genoeg wijze betuttelende raad, geniet van het lekkere weertje, wij moeten als het goed is inderdaad ook wat beter weer gaan krijgen.. Daar mag je trouwens ALLES van meenemen in je koffer!

Dikke kus

karin, andre, Jeri

Hallo, lui.....tjes. superleuk op deze manier jullie vakantie te volgen. Net of we er ff bij zijn. Zo te horen vermaken jullie je wel, wel jammer van de zaal, maar je hebt nu wel kans op een terugga-moment, als je begrijpt wat ik bedoel. Het weer is hier nog steeds t zelfde, maar wel wat meer zon. We doen dit weekend weer een bbq-poging, jammer dat je er niet bij kunt zijn...... WE MISSSSSS YOU!!!!!!!!!!!!

karin v

Leuk om te lezen. Geniet maar. wij missen je!
Groetjes

Esther

Hallo vakantiegangers,
Heb jullie uitstapjes gelezen en de mooie foto's
bekeken. Heel veel plezier en geniet volop van
het mooie weer daar, want hier regent het
en het is somber weer.

sterretje